Wiadomości - zmiany w prawie i podatkach

Estoński CIT 2.0 może być opłacalny dla spółek i ich właścicieli

Estoński CIT 2.0 może być opłacalny dla spółek i ich właścicieli

Estoński CIT to nowoczesna i atrakcyjna forma opodatkowania dochodów spółek i wspólników, która pozwala poprawić płynność finansową firmy i zwiększyć dochody jej właścicieli.

Komponenty podatkowe w „tarczy antyputinowskiej”

Komponenty podatkowe w „tarczy antyputinowskiej”

Hasło „tarczy antyputinowskiej” od jakiegoś czasu na stałe zagościło w medialnych doniesieniach jako remedium na skutki skomplikowanej sytuacji międzynarodowej i gospodarczej. Szeroko komentuje się między innymi pakiet proponowanych w ramach „tarczy” zmian podatkowych. Czym tak naprawdę są te rozwiązania i jakie proponują modyfikacje w przepisach?

Estoński CIT - niezbędne informacje

Estoński CIT - niezbędne informacje

CIT Estoński obowiązuje w Polsce od 2021 r. i nazywany jest ryczałtem od dochodów spółek kapitałowych. To nowoczesny sposób opodatkowania, który promuje inwestycje i minimalizuje formalności przy rozliczeniu podatków.

Czy przysługuje ulga na złe długi od faktury za wadliwy towar?

Czy przysługuje ulga na złe długi od faktury za wadliwy towar?

Prowadzenie jednostki gospodarczej wiąże się często z szeregiem nieprzewidywalnych sytuacji, których właściciel czy osoba zarządzająca nie jest w stanie przewidzieć, ani im zapobiec. Niniejszy artykuł dotyczyć będzie sytuacji, w której podmiot zajmujący się obrotem towarów zakupił przedmiot wadliwy i niezdatny do dalszej odsprzedaży czy użytku, ze względu na swoje mankamenty.

10 najczęstszych błędów w rozliczaniu podatku dochodowego

10 najczęstszych błędów w rozliczaniu podatku dochodowego

Bezbłędne prowadzenie rachunkowości jest jedną z najważniejszych kwestii przy prowadzeniu działalności gospodarczej, niezależnie od wielkości firmy. Przedsiębiorca, rejestrując działalność, musi mieć tego świadomość. Dlatego już na samym początku podejmuje decyzję, kto poprowadzi księgowość. Musi przygotować stanowisko pracy dla księgowego, znaleźć pracownika i podpisać z nim umowę o pracę, lub skorzystać z usług biura księgowego.

Pełna księgowość i mała księgowość dla firm – czym to się różni?

Pełna księgowość i mała księgowość dla firm – czym to się różni?

Każdy początkujący przedsiębiorca powinien zadać sobie pytanie, jaki rodzaj księgowości dla firm wybierze, o ile oczywiście może wybierać. Zdarza się bowiem, że charakter jednostki gospodarczej narzuca daną formę. Zwykle jednak trzeba zdecydować, czy ma to być mała księgowość czy pełna – rozszerzona. Decyzja jest ważna o tyle, że jeśli wybierzemy to pierwsze, pozbawiamy się być może ważnego atutu, jakim są uporządkowane i skrupulatne informacje na temat finansowego funkcjonowania firmy.

Jak określić wartość środka trwałego?

Jak określić wartość środka trwałego?

Osoby prowadzące działalność gospodarczą powinny poznać szereg zasad i definicji z zakresu prawa podatkowego, aby mogły sprawnie prowadzić swoje przedsiębiorstwo lub mogą też przekazać tę odpowiedzialność w ręce wykwalifikowanych kadrowych czy też biura rachunkowego, które ich w tym zakresie wyręczy. Na potrzeby tych z Państwa, którzy zdecydowali się na samodzielne prowadzenie księgowości firmy jednoosobowej, chcemy przybliżyć Państwu ważną kwestię dotyczącą ustalania początkowej wartości środka trwałego.

Rząd znów zamiesza w podatkach. PiS planuje obniżkę PIT z 17 do 12 proc.

Rząd znów zamiesza w podatkach. PiS planuje obniżkę PIT z 17 do 12 proc.

Wojna w Ukrainie, wysoka inflacja i chaos, jaki przyniósł Polski Ład, skłoniły rząd do kolejnych zmian w systemie podatkowym. Źródła rządowe Business Insider Polska wskazują, że pomysły, które są na stole, zakładają likwidację ulgi dla klasy średniej, obniżenie stawki PIT z 17 proc. do 12 proc. oraz zmiany w składce zdrowotnej dla osób prowadzących działalność gospodarczą.

Rekompensaty dla kontrahentów a koszty uzyskania przychodów – interpretacja

Rekompensaty dla kontrahentów a koszty uzyskania przychodów – interpretacja

Rekompensaty przyznane kontrahentom, służące pokryciu strat ekonomicznych poniesionych przez nich w następstwie ograniczenia produkcji w związku z epidemią koronawirusa, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.

Jak przygotować firmę na kontrolę skarbową?

Jak przygotować firmę na kontrolę skarbową?

Kontrola skarbowa wywołuje zdecydowanie negatywne skojarzenia i niechęć ze strony przedsiębiorców, którzy obawiają się zakłócenia codziennej pracy firmy, a także konieczności składania różnego typu wyjaśnień i okazywania dokumentacji. To prawda – cały proces kontroli bywa absorbujący i wymaga udostępnienia organom kontrolującym przestrzeni biura i dokumentów.